بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ اپ استور اپل

بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ اپ استور معرفی شدند!

روز گذشته کمپانی اپل بالاخره لیست بهترین برنامه‌ها و بازی‌های سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد، عناوینی که نه تنها موفق به کسب جایزه سالانه اپ استور شدند، بلکه دنیایی از سرگرمی، ماجراجویی و تجربه‌هایی جدید را در اختیار کاربران و گیمر‌های سراسر جهان قرار داده‌اند. مانند همیشه، بازی‌هایی که امسال به عنوان بهترین شناخته شده‌اند از سوی کمپانی‌ها و توسعه‌دهندگان مختلف بزرگ و کوچکی بوده‌اند که با ایده‌های جذاب و مفاهیم نو‌آوری شده نظر طرفداران را جلب کرده‌اند و اوقات فراغت بی‌نظیری را برای آن‌ها رقم زده‌اند.

باید بدانید که بازی‌های زیر، تنها چند عنوان از ۴۰ بازی و برنامه‌ای است که برای دریافت عنوان‌های بهترین سال نامزد شده بودند. از میان این فینالیست‌ها، بازی‌های که در ایجاد یک تجربه جدید و جذاب موفق‌تر ظاهر شده بودند به عنوان بهترین شناخته شدند و عناوین مختلفی را از سوی اپ استور دریافت کردند. مدیر عامل کمپانی اپل تیم کوک (Tim Cook) می‌گوید:«تماشای برنامه‌ها و بازی‌ها و البته نو‌آوری توسعه‌دهندگان که چگونه با خلاقیت و جهان اطراف ما را شرح می‌دهند بسیار الهام بخش است.»

با توجه به صبحت‌های مدیر عامل اپل می‌توانیم شاهد یک چیز باشیم، آن هم وجود بازی‌های جذابی که توسط توسعه‌دهندگان تازه‌کار و محدود‌تر عرضه شده‌اند و با این حال از جلوه فرهنگی و هنری، خلاقیت و نوآوری و البته کیفیت مورد نیاز برخوردار هستند. منطقی است که خلاقیت یکی از مهم‌ترین عوامل مورد نیاز برای تبدیل شدن به بهترین بازی سال است، با اینکه بخش برنامه‌ها فضای بیش‌تری برای این کار به توسعه دهندگان داده است، اما انتظار بازیکنان و گیمر‌های سراسر جهان برای تجربه‌های جدید را هم نمی‌توان نادیده گرفت. 

برای بیش از یک دهه، کمپانی اپل با معرفی بهترین بازی‌ها و برنامه‌های سال تلاش کرده است تا قدردانی خود را از توسعه‌دهندگان نشان دهد، فرقی نمی‌کند که نام یک کمپانی با تجربه در میان باشد یا تنها گروه کوچکی از توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان، تا زمانی که حرفی برای گفتن وجود داشته باشد هر بازی و برنامه ارزش معرفی کردن و درخشش را خواهد داشت. دقیقا به همین خاطر است که بیش از ۴۰ عنوان در میان فینالیست‌های امسال وجود داشته است. 

مطمئنا شما هم مثل من برای آشنا شدن با بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ اپ استور آرام و قرار ندارید! با ۳ بازی برتر در هر بخش و برنده عنوان بهترین سال آشنا شوید:

بهترین بازی سال iPhone

هونکای: استار ریل: عنوانی مورد انتظار؟

تنها راه یافتن عنوان هونکای: استار ریل به فینالیست‌های بهترین بازی سال کافی بود تا بدست آوردن عنوان بهترین بازی سال قابل پیش‌بینی شود. این بازی دارای مکانیک‌های گیم پلی منحصر به فرد، گرافیک خیره کننده و داستان های همه جانبه است که بازیکنان را ساعت ها درگیر خود نگه داشته است و حتی با تجربه آن است که متوجه حرف‌های من خواهید شد!


گیم پلی Honkai: Star Rail ترکیبی از مبارزات نوبتی و عناصر RPG است. بازیکنان کنترل تیمی از Valkyries را به دست می گیرند که هر کدام دارای توانایی ها و نقاط قوت منحصر به فرد خود هستند. بازیکنان می توانند تیم و سلاح های خود را برای ایجاد نیروی جنگی نهایی سفارشی کنند. مبارزه در Honkai: Star Rail مبتنی بر نوبت است و بازیکنان به نوبت به حریفان خود حمله می کنند. بازیکنان می توانند انتخاب کنند که از مهارت ها یا سلاح های Valkyries خود استفاده کنند یا از محیط به نفع خود استفاده کنند. به عنوان مثال، بازیکنان می توانند حریف خود را از قطار بیرون بیاورند یا از دفاع قطار به نفع خود استفاده کنند.

بهتری بازی سال iPad

رویاهای کودکانه و گیم‌پلی جذاب!

نباید اجازه بدهید که ظاهر ساده و کودکانه بازی Lost in Play گولتان بزند! این عنوان بدون شک یکی از جذاب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ بوده است که توسط Happy Juice توسعه داده شده است و انتشار آن بر عهده کمپانی Joystick Ventures بوده است. بازی Lost in Play برای چندین پلتفرم مختلف مانند ویندوز و نینتندو سوییچ نیز منتشر شده است و بعد از اینکه توسط بسیاری از گیمر‌ها و منتقدان ستایش شده، به عنوان بهترین بازی سال iPad نیز انتخاب شده است.

این بازی ماجراجویی دو خواهر و برادر را دنبال می‌کند و به بازیکنان اجازه کنترل هر دو شخصیت را می‌دهد. فضای بازی با حالت کارتونی جذابی که دارد بسیار دلنشین واقع شده است و گیم‌پلی که می‌تواند در عین سادگی شما را با چالش‌ها و پازل‌های مختلف درگیر کند. تصورات این خواهر و برادر و مرز بین واقعیت و فانتزی باعث شده است که نظر بسیاری از بازیکنان نسبط به این بازی جلب شود و حداق برای یکبار هم که شده به فکر تجربه آن افتاده باشند.

بهترین بازی سال Mac

درخشش یک سولز لایک دیگر!

اشتباه نیست اگر بگوییم که بازی‌های سولز لایک به طور رسمی تبدیل به یک سبک و ژانر جدید شده‌اند و البته هر سال گیمر‌های سرتاسر جهان منتظر بازی‌هایی که در این سبک منتشر می‌شوند هستند. بدون شک Lies of P بهترین سولز لایک سال ۲۰۲۳ بوده است که با یک گیم‌پلی اکشن و روان و البته داستانی جذاب و روایتی خلاقانه آمار بسیار خوبی را ثبت کرده است. شما در نقش یک شبه‌انسان (پینوکیو) و در شهر Krat بازی را آغاز می‌کنید، مکانی که در آن قرار است با دشمنان زیادی روبه‌رو شوید و داستان بازی را پیش ببرید.

جدای از گیم‌پلی اکشن و جذابی که چندین سلاح مختلف را برای نبرد در اختیار شما قرار داده است، طراحی دشمنان و باس‌ها و همچنین فضای دارک و خاص شهر مورد دقت سازندگان قرار گرفته است و از سایر بازی‌های اخیری که در این سبک منتشر شده‌اند متفاوت ظاهر شده. نظر شما در رابطه با بهترین بازی‌های سال که اپ استور انتخاب کرده است چیست؟

منبع: Apple

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این چت‌بات در حالت آزمایشی هست، درصورت عدم دریافت پاسخ صحیح، از سایر روش‌های پشتبانی استفاده نمایید.

    منو اصلی