بازی کالاف دیوتی

آیا بازی کالاف دیوتی از پلی استیشن حذف خواهدشد؟!


“فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در دادگاه FTC، به طور قاطع تکرار کرد که مایکروسافت هیچ نیتی برای منع بازی کالاف دیوتی از کنسول‌های پلی‌استیشن ندارد، در صورتی که خرید Activision Blizzard به اتمام برسد.

در روز دوم دادگاه، قاضی جکلین اسکات کورلی از او پرسید آیا مایکروسافت به واقع بازی کالاف دیوتی را به پلی‌استیشن ارسال خواهد کرد یا خیر.

او در دادگاه گفت: هر چه لازم باشد انجام خواهم داد و هیچ برنامه‌ای برای خارج کردن بازی کالاف دیوتی از پلی‌استیشن نداریم. من تعهد می‌کنم که این بازی را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: البته، به شرطی که سونی به ما اجازه دهد بازی را بر روی پلتفرم خود عرضه کنیم. اما بدون هیچ مانعی، تعهد من و شهادت من این است که ما در آینده نسخه‌های جدید بازی کالاف دیوتی را بر روی پلی‌استیشن ۵ سونی ارسال خواهیم کرد.

این تأکید با بیانات قبلی اسپنسر درباره انحصاری بودن بازی کالاف دیوتی همخوانی دارد. او در سال گذشته اعلام کرده بود که تا زمانی که پلی‌استیشن باشد، بازی کالاف دیوتی به آن ارسال خواهد شد. و در یک ایمیل که در دادگاه فاش شد، رئیس پلی‌استیشن، جیم رایان، نوشت: من اطمینان دارم که در سال‌های آینده همچنان بازی کالاف دیوتی را بر روی پلی‌استیشن خواهیم دید. این ایمیل در پاسخ به خبر خرید مایکروسافت از Activision Blizzard داده شده بود.

مسئله انحصار کنسول یکی از موضوعاتی است که در روزهای اول دادگاه به طور مکرر بررسی شده است، با FTC که در روز گذشته به خرید مایکروسافت از Zenimax حمله کرده است. و امروز، اسپنسر ادعا کرد که نسخه PS5 بازی Minecraft وجود ندارد زیرا سونی کیت‌های توسعه را به مایکروسافت ارسال نکرده است.

بازی کالاف دیوتی
آیا بازی کالاف دیوتی از پلی استیشن حذف خواهدشد؟!

تنش بین ماکروسافت و ایکس باکس

زمان تنش برای مایکروسافت و برند ایکس باکس فرا رسیده است، زیرا رهبران شرکت در این هفته به دادگاه فدرال می‌روند تا خرید پیشنهادی خود از Activision Blizzard را در برابر کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده دفاع کنند.

جنگ حقوقی بین مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در دسامبر گذشته آغاز شد، زمانی که این سازمان اعلام کرد که قصد دارد خریدی به ارزش ۶۸.۷ میلیارد دلار از مایکروسافت را متوقف کند. هفته گذشته، یک دادگاه فدرال در کالیفرنیا دستور ممنوعیت موقتی که توسط FTC درخواست شده بود، صادر کرد که در واقع برای مدتی خرید مایکروسافت و Activision Blizzard را متوقف می‌کند.

در این هفته، FTC سعی خواهد کرد تا دستور مقدماتی را برای مایکروسافت و Activision Blizzard اعمال کند. اگر موفق باشد، این به معنای این است که مایکروسافت و Activision Blizzard نمی‌توانند خرید را تکمیل کنند در حالی که بررسی FTC از تطابق معامله با قوانین ضد رقابتی آمریکا همچنان در جریان است.

دستور مقدماتی تأثیر قابل توجهی بر برنامه‌های مایکروسافت و Activision Blizzard خواهد داشت و ممکن است تأثیری بر کاربردهای معامله داشته باشد، زیرا این معامله باید تا ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳ به اتمام برسد، در غیر این صورت طرفین باید مجدداً مذاکره کنند. یک جلسه شنیداری بین مایکروسافت/Activision Blizzard و FTC برای ۲ اوت برنامه ریزی شده است که بعد از مهلت ماه آینده قرار دارد.

خلاصه‌ای از روز دوم دادگاه

فیل اسپنسر به عنوان رئیس ایکس باکس، در روز دوم دادگاه FTC مایکروسافت، در جلسه‌ای که تقریباً تمامی آن را در بر داشت، سخنرانی کرد. وکلای دادگاه از رئیس ایکس باکس در مورد موضوعات گوناگونی پرسش کردند، از جمله برنامه‌های انحصاری برای The Elder Scrolls 6، نگرانی مایکروسافت درباره تبدیل Starfield به انحصاری پلی‌استیشن، تعهد او در مورد Call of Duty بر روی پلی‌استیشن و موارد دیگر. ادامه مطلب را بخوانید تا درباره همه چیزی که در روز دوم رخ داد، مطلع شوید.

فیل اسپنسر به قاضی جکلین اسکات کورلی گفت: هر چه لازم باشد انجام خواهم داد و ما هیچ برنامه‌ای نداریم. من در اینجا تعهد می‌کنم که بازی کالاف دیوتی را از پلی‌استیشن خارج نخواهیم کرد. و این شهادت من است.

فیل اسپنسر تأیید کرد که قبل از خرید ZeniMax و Bethesda توسط مایکروسافت، ترس‌هایی درون شرکت مایکروسافت وجود داشت که Starfield به عنوان یک انحصاری پلی‌استیشن عرضه شود بعد از توافقات انحصاری برای Ghostwire: Tokyo و Deathloop. اما همه چیز پس از خرید ZeniMax و Bethesda تغییر کرد.

بازی کالاف دیوتی
روز دوم دادگاه FTC مایکروسافت

The Elder Scrolls 6 پنج سال یا بیشتر شده و ورژن پلی‌استیشن هنوز تعیین نشده است. مشخص نیست که آیا این بازی به صورت انحصاری برای ایکس باکس عرضه خواهد شد یا حتی در این نسل کنسول منتشر خواهد شد.

Activision به کارمندان خود گفت که ادعاهای FTC در واقع ضعف‌هایی از نظر واقعیت و قانونی محدودیت دارد. این گفته به نقل از یک پیام ارسال شده توسط Lulu Meservey، مسئول ارتباطات Activision Blizzard و توسط IGNمشاهده شده‌است.

فیل اسپنسر درباره عدم وجود نسخه PS5 از بازی Minecraft سوال شد و او گفت که سونی تردید داشت که کیت‌های توسعه PS5 را قبل از عرضه کنسول در سال ۲۰۲۰ ارسال کند.

فیل اسپنسر تأیید کرد که مایکروسافت قبل از خرید Activision، تلاش زیادی برای خرید Zynga داشته است، اما بعد از آن تمرکز خود را به سمت Activision گرفته است. شرکت مادر Grand Theft Auto، Take-Two Interactive، در سال ۲۰۲۲ شرکت بازی موبایل بزرگ Zynga را خریداری کرد.

منبع خبر: https://www.ign.com/articles/xbox-boss-phil-spencer-tells-judge-i-will-do-whatever-it-takes-to-keep-call-of-duty-on-playstation

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این چت‌بات در حالت آزمایشی هست، درصورت عدم دریافت پاسخ صحیح، از سایر روش‌های پشتبانی استفاده نمایید.

    منو اصلی