ماوس گیمینگ +FK1، گنجی سیاه زیر دست شما

ماوس گیمینگ +FK1، گنجی سیاه زیر دست شما

مقدمه

وقتی که بحث خرید هر کالایی باشد، فرقی نمی‌کند یک جفت جوراب یا خفن‌ترین ابزار دیجیتال که دوست دارید چرخش یک عمر بچرخد، دو حالت کلی داریم.

۱. یا به دنبال کیفیت هستید و کلا گور بابای ظاهر و رنگ و شکل و از این حرف‌ها ! یا به اصطلاح « خر کار » بودن را دوست دارید و به جنبه‌های ظاهری محصول خیلی کاری ندارید.

۲. همه چیز وقت خرید برای شما از جعبه شروع می‌شود ! اگر رنگ و مدل جعبه دلتان را بزند، شاید از خرید محتویات هم پشیمان شوید … اگر هم داخل جعبه ظاهر خوبی نداشته باشد، امکان دارد کله فروشنده را بکنید.

جزء هر کدام از دو دسته بالا که باشید یا حالت سومی که هم خر را می‌خواهند (جعبه) و هم خرما را (محصول)، نمی‌توانید از ماوس گیمینگ “+Zowie Fk 1” از شرکت “BenQ” به راحتی بگذرید و به شما قول می‌دهم که دل شما را به دست می‌آورد. (حالا شاید دسته دوم یکمی کمتر دلشان به دست آید !)

شرکت « بنکیو » بعد از خرید شرکت « زووی » در سال ۲۰۱۵، مثل خیلی از برندهای بزرگ که مجموعه کوچک‌تری را می‌خرند و همه چیز را به هم می‌ریزند و کافه را از نو می‌سازند، کار نکرد ! زووی را مثل روز اول نگه داشت، فقط لوگو و اسم خودش را به محصولات اضافه کرد و همین یک حرکت خردمندانه باعث شد که اعتماد مشتریان قدیمی و جدید را به سادگی جلب کند و با روانه کردن محصولات گیمینگ‌ با عالی‌ترین کیفیت به بازار و به مرور و با تبلیغات درست و از پیش‌حساب‌شده، برندش را به بزرگان صنعت گیمینگ‌ جهان تحمیل کند تا جایی که ماوس‌های زووی در سال ۲۰۱۷ میلادی، جز برترین‌ها برای بازی‌های شوتینگ‌ اول شخص یا “FPS” قرار بگیرد !

پس دست مریزاد به این برند در اصل آلمانی و تفکر بازاریابی و شناخت خوب از مشتری که نتیجه آن‌ را هم دیدند. امروز کمتر گیمر و حتی کاربر حرفه‌ای وجود دارد که اسم زووی را نشنیده باشد. در این پاره‌ نوشته، یکی از مدل‌های کمی قدیمی‌تر ولی واقعا محشر از بنکیو را زیر ذره‌بین می‌برم. ماوس گیمینگ زووی از سری “FK” به مدل “+FK 1” را برای شما گیمرها و حرفه‌ای‌ها به دقت بررسی می‌کنم تا همیشه در نور آگاهی و دانش قدم بردارید و خرید کنید…. باشد که رستگار شوید! سری‌ای از ماوس‌ها که مدت زیادی بازار سخت‌افزار رشته Cs:Go را قبضه کرده بود و بعضی از بزرگ‌ترین پلیرها و اسم‌های این رشته در مسابقات ورزش‌های الکترونیک و در سطح جهانی از آن‌ها استفاده می‌کردند.

بسته‌بندی – Packaging

بسته‌بندی شیک، ساده و راحت
بسته‌بندی شیک، ساده و راحت

جعبه و بسته‌بندی ماوس‌های سری “FK” شرکت “BenQ” از نظر زیبایی دست ‌کمی از خود محتویات جعبه ندارد. مخصوصا رنگ سیاه جعبه (که به دل ما ایرانی‌ها هم خیلی می‌شیند) به همراه لوگوی قرمز رنگ و آتشین “Zowie” در بالای جعبه حس این که « من یک گیمر هستم » رو به تک تک سلول‌های بدن تزریق می‌کنه. (البته شاید رنگ سفیدش را هم تک و توک در بازار پیدا کنید، چون اسپشیال ادیشن هست)

لوگوی کم رنگ شرکت “BenQ” در پایین جعبه خبر از این می‌دهد که فقط حضور خود را به عنوان صاحب برند اعلام کردند ولی همچنان برند گیمینگ آن‌ها “Zowie” است و آن را عوض نمی‌کنند. وقتی که جعبه را باز کنید، ماوس “+FK 1″ را داخل یک بسته بندی مقوایی، زیر یک پوشش پلاستیکی پیدا می‌کنید که به همراهش، یک استیکر، دو عدد کفی اضافی ماوس، یک دفترچه راهنما مخصوص برای تغییر تنظیمات کلیک‌ها، سرعت و حساسیت ماوس و یک کارت اطلاعات شرکت وجود دارند.

طراحی – Design

ظرافت طراحی "+FK 1" در یک نیم‌نگاه هم مشهود است
ظرافت طراحی “+FK 1” در یک نیم‌نگاه هم مشهود است

همچنان سادگی، طراحی کمی سنتی و تاکید بر باورهای خود، حرف اول را در همه مدل ماوس‌های گیمینگ زووی (یا بهتر بگم زُوی) می‌زند که از ظاهر شدن دکمه‌های عجیب و غریب در هر گوشه این مدل با کلی قابلیت (Function) جلوگیری کرده ! به قول یکی از خریداران از دیجی‌کالا، نه ال.ای.دی و بک‌لایت (RGB) خاصی، نه صفحه نمایش (مانیتور کوچک مثل بعضی ماوس‌های Razer یا SteelSeries) و نه رنگ‌بندی عجیب و غریبی ! بدنه یکدست مشکی از جنس پلاستیک بسیار مرغوب با طراحی شیشه‌ای که این زُوی را خیلی خوش دست می‌کند و به غیر از لوگو در پایین بدنه، هیچ بخش دیگری به رنگ قرمز نمی‌درخشد.

اگر به صفحه مخصوص FK +1 در سایت بنکیو سری بزنید، متوجه درج شدن عبارت “Low Profile Design” در کنار عکس این ماوس می‌شوید. اما منظور چیست ؟ اگر این ماوس را از کنار نگاه کنید، متوجه تقارن آن خواهید شد و می‌بینید که برآمدگی یا قوس ماوس به جلو یا عقب آن کشیده نشده و به همین دلیل به آن “Low Profile” یا « طراحی ساده و کلاسیک » می‌گویند. اما در زیر عکس مدل‌هایی مانند “ZA11” عبارت “High Profile Design” نوشته شده که با توجه به شکل خاص آن‌‌ها، متوجه جابجا شدن قوس ماوس به انتها و عدم تقارن آن خواهید شد. پس با شنیدن یا دیدن این عبارت فکر نکنید که ماوسی که در حال خریدش هستید، کیفیت پایینی دارد یا طراحی آن به زمان باستان برمی‌گردد.

گریپ‌های بدنه نیز ساده و فرو رفته به داخل هستند و حتی برای آن‌ها روکش مخصوص ضد عرق یا لبه‌های آهنی نیز گذاشته نشده است و شرکت گیمینگ زُوی تمام تلاش و تکنولوژی خارق‌العاده خود را معطوف به تست گرفتن از دست‌ها و گریپ‌ها و در نهایت طراحی یک ماوس ارگونومیک برای گیمرها و حرفه‌ای‌ها با هر سبک گریپ کرده است.

با این که زُوی “+FK 1” یکی از بزرگ‌ترین ماوس‌های این سری است اما سازندگان همچنان موفق شدند که وزن آن‌ را زیر ۱۰۰ گرم نگه دارند تا این سری ماوس‌های گیمینگ شرکت بنکیو به همراه مدل‌های “EC 1”، به مانند گاو پیشانی سفید در میان رقبا، بدرخشد.

برای وزن گرفتن زُوی "+FK 1"، باید ترازوی طلا فروشی داشته باشید
برای وزن گرفتن زُوی “+FK 1″، باید ترازوی طلا فروشی داشته باشید

کفی‌های “+FK 1” فضای زیادی از زیر ماوس را می‌گیرند و به شکل یک لب خندان هستند (یکم خلاقیت با ماژیک به خرج بدهید و دو تا چشم برای این کفی‌ها بگذارید و خواهید دید که به شما لبخند می‌زنند). چرا کفی‌ها به این اندازه فضا گرفتند ؟ خب واضح هست ! به دلیل وزن کم ماوس و سرعت بالای آن در حرکت باید کفی‌ها به قدری بزرگ باشند و اصطکاک کافی با ماوس پد بسازند تا کنترل ماوس از دست شما خارج نشود.

کفی‌های خندان زیر ماوس
کفی‌های خندان زیر ماوس

سیم – Cable

سیم این مدل هم ۲ متر طول دارد و از نوع “USB2” است که طولانی‌تر از نیاز هر گیمری است و جنس لاستیکی (بدون روکش ویژه‌) آن، جابجایی راحت را برای ما آسان می‌کند.

اگر شما هم پورت “USB” نزدیک به ماوس دارید یا اصلاً کیس کامپیوتر چسبیده به ماوس پد و ماوس شماست، من به شما صمیمانه توصیه می‌کنم که یک « ماوس بانجی » شیک بخرید و خودتان را از شر پیچ‌ خوردن و گیر کردن سیم ماوس به دست و میز و هر چیز چسبنده دیگر، خلاص کنید.

برای آشنایی بهتر با « ماوس بانجی‌ها » در بازار، به مقاله و راهنمای من به اسم « با کدام ماوس بانجی، سیم ماوسَم را از زیر دست و پا جمع کنم » سر بزنید.

ویژگی‌ها و گریپ – Specifications & Grip

گریپ و دست خود را بهتر بشناسید، گریپ‌ها پنجه، نوک‌انگشتی و پاشنه‌دست
گریپ و دست خود را بهتر بشناسید، گریپ‌ها پنجه، نوک‌انگشتی و پاشنه‌دست

ماوس گیمینگ “+FK 1” با طولی به اندازه ۱۲۸ میلیمتر و ارتفاع ۳۸ میلی‌متری از سطح، سایز “Extra Large” دارد و بزرگ ترین سایز ممکن در میان این سری و بهترین کاربری را برای گیمرها و حرفه‌ای‌های دارد که دست‌های بزرگ و پهن دارند و ماوس‌هایی با سایز کوچک مثل (FK 2) یا متوسط (FK 1) زیر دست‌های آن‌ها محو و گم می‌شوند و گرفتن و در اصطلاح گریپ این اندازه ماوس‌ها، برای این افراد از شاخ غول شکستن هم سخت‌تر است. (البته این سایز برای من باز هم کوچک است!)

اندازه ماوس‌های گیمینگ مختلف زُُوی سری "FK"
اندازه ماوس‌های گیمینگ مختلف زُُوی سری “FK”

مدل FK +1 در اندازه تقریباً با “FK 1” برابری می‌کند و شاید به همین خاطر در نگاه اول تصور کنید که شرکت بنکیو شما را دست انداخته است. اما تفاوت اصلی زمانی خودش را نشان می‌دهد که از بالا این ماوس‌ها نگاهی بیاندازید. در حالی که پهنای مدل‌هایی مانند “FK 2” بین ۵۸ تا ۶۴ میلیمتر و “FK 1” بین ۶۰ تا ۶۷ میلیمتر است، در مدل مورد بررسی من، این ارقام به ۶۲ تا ۶۸ میلیمتر افزایش پیدا کرده‌اند. تنها چند میلیمتر کافی بود که کاربری “+FK 1” از دست‌های متوسط و کوچک را به مناسب برای دست‌های بزرگ یا خیلی بزرگ تغییر بدهد. البته به این معنی نیست که دست‌های کوچک‌تر دیگر نمی‌توانند با آن‌ بازی کنند، فقط سبک در دست گرفتن یا گریپ آن‌ها عوض می‌شود و کار هم برای آن‌ها کمی سخت‌تر ! فرقی هم نمی‌کند که چپ دست یا راست دست باشید، چون این ماوس برای همه افراد ساخته شده و در اصطلاح “Ambidextrous” یا به قول فرهنگ‌نامه « دو دست » است !

برای آن‌ که درک بهتری از گریپ‌های متداول بین گیمرها و افراد داشته باشید، بخش پایین را بخوانید !

در نحوه کنترل و نشستن ماوس گیمینگ زیر دست نیز (دقت)، دو سبک از حرفه‌ای‌ها وجود دارند (سبک گریپ) :

  • سبک اول، گریپ نوک انگشتی : فرد از نوک انگشتان خود برای کنترل کردن ماوس و حرکت آن، استفاده می‌کند و کف دست ممکن است کامل بر روی ماوس قرار نگیرد. (Fingertip Grip)
  • سبک دوم، گریپ پنجه‌ای : که در این حالت انگشت‌‌ها بیشتر از سبک اول بر روی کلیک‌ها خم می‌شوند و شکلی مانند پنجه زدن والیبال پیدا می‌کنند. (Claw Grip)
  • سبک سوم، گریپ ترکیبی پنجه‌ای و نوک انگشتی : که ترکیبی از دو سبک قبلی است. برای چی این سبک را جدا کردم ؟ چون بارها دیدم که گیمرها در شرایط و گیم‌های مختلف از این دو سبک جداگانه یا با هم استفاده کردند و به آن عادت دارند. (Fingertip & Claw Grip)
  • سبک چهارم، گریپ کامل یا کف دست : دست خود را کامل بر روی ماوس قرار می‌دهند و کف دست بیشتر نقش هدایت کننده دارد و ماوس به وسیله آن‌ کنترل می‌شود. (Palm Grip)
  • سبک پنجم : گریپ‌های عجیب و غریب (مثل خودم) : که در این حالت زاویه دست و مچ و حالت انگشتان اصلا معلوم نمی‌کند و در نهایت به عادت دست هر فرد بستگی دارد. (Individual Grip)

همچنین، در نحوه تکان دادن ماوس (حرکت)، دو سبک از حرفه‌ای‌ها وجود دارند :

  • سبک اول : افرادی که با حرکت بازو اقدام به جابجایی ماوس خود می‌کنند و با مچ دست، حرکت‌های دقیق و ریز مانند نشانه گیری یا انتخاب جداگانه چندین کاراکتر را انجام می‌دهند.
  • سبک دوم : گیمرها و حرفه‌ای‌هایی هستند که از حرکت فقط مچ دست استفاده می‌کنند و زیاد بازوی خود را جابجا نمی‌کنند.

آقا یک کلام، لپ کلام ! از لحاظ گریپی اگر طول دست شما “۱۰ سانتی‌متر” یا بیشتر بود، حتما این ماوس را انتخاب کنید و مطمئن باشید که ضرر نخواهید کرد. اما اگر عرض دست شما کوچک تر از این رقم است، به وزن کم و ارتفاع ۳۸ میلیمتری از سطح زمین و قوسی که در میانه بدنه (نه در انتها) شکل گرفته، توجه کنید. اگر دست شما کوچک است و با توجه به اندازه‌های نسبتا غول‌آسای این ماوس زووی، باید کل دست را بر روی ماوس بگذارید تا کنترل آن را از دست ندهید !

پس احتمال قوی وجود دارد که گریپ کامل یا همان کف دست یا شاید یک سبک گریپ منحصر به فرد برای خودتان اختراع کنید و بازی کنید ! اما جای هیچ نگرانی نیست چون که “FK 1+” به معنی کلمه در بین ماوس‌ها پر وزن است و حتی یک اشاره شما آن را به حرکت خواهد انداخت فقط چقدر طول بکشد تا بر روی آن مسلط شوید، آن بحثی جدا و طولانی در اندازه یک مقاله دیگر است !!!!

گیمرها و حرفه‌ای‌ها با دست‌های بزرگ و حتی متوسط نیز، روزگار بهتری را از همان اول با این ماوس خواهند داشت و کلی با آن حال خواهند کرد. برای این افراد گریپ‌‌های سبک اول و سوم شاید بسیار متداول باشد و نیاز به مهار ماوس با کل دست نباشد. شرکت بنکیو و زُوی با انجام تست‌های گریپ بر روی هزاران کاربر معمولی و گیمر، قبل از طراحی و ساخت ماوس‌های گیمینگ خود، از کاربردی بودن آن‌ها برای هر دست و هر سبک گریپی مطمئن شده‌اند و حجت را تمام کردند.

سنسور و کلید – Sensor & Switch

سنسورها، مغز اصلی پشت هر کلیک، هر برد و باخت !
سنسورها، مغز اصلی پشت هر کلیک، هر برد و باخت !

سنسور اپتیکال “+FK 1” مدل “Avago-3310” است. بحث و جدل‌ها در مورد این سنسور یا مدل‌های بالاتر آن مانند “۳۳۶۰” یا “۳۳۶۶” در اینترنت تمامی ندارد و هر کدام طرفدار و منتقدهایی دارند. این که کدام را انتخاب کنید، کاملا گزینه شخصی است و باید بدانید که ماوس‌های زُوی سری “FK” تقریباً همگی از این سنسور استفاده می‌کنند.

در حالی که “۳۳۱۰” بر روی سطوح سخت که سرعت بالاتری از ماوس را می‌طلبند، بدون خطا و مثل ساعت کار می‌کند، برخی کاربران نظر دیگری دارند و آن‌ها کاهش دقت ردیابی یا “Tracking” این مدل در سرعت‌های پایین است و ماوس‌های دیگری مانند “G403” از شرکت “Logitech” را پیشنهاد می‌کنند که سنسورهای نسل جدیدتر در آن‌ها نصب شده است.

البته فکر بد نکنید، منظورم این نیست که سنسور بدی را انتخاب کرده‌اند که حتی شاید یکی از بهترین‌های بازار در رده خودش باشد. در چرخش‌های سریع، این مدل به هیچ وجه گزارش اشتباه ارسال نمی‌کرد و نشانه ماوس، از کنترل خارج نمی‌شد. مشکلات احتمالی در حرکت‌های کند هم شاید اصلا هیچ‌وقت به چشمتان نیاید و به راحتی تا سالیان سال از این ماوس لذت ببرید.

توقف‌های “DPI” یا “Dots Per Inch” یا « تعداد نقطه‌ها در یک اینچ » بر روی رقم‌های “۴۰۰,۸۰۰,۱۶۰۰,۳۲۰۰” تنظیم شده‌اند و شما می‌توانید از زیر ماوس، میزان این حساسیت را توسط دکمه مخصوص تغییر دهید تا در حین بازی کردن، به اشتباه دست شما به دکمه‌ای بر روی ماوس نخورد و نشانه در بازی دیوانه‌وار نچرخد !

همچنین آستانه فعال شدن سنسور اپتیکال نیز به ارتفاع ۱.۲ میلیمتر (یا قطر یک عدد دی.وی.دی بر روی پد‌های نرم و سرعت) و ۲.۴ میلیمتر (قطر دو عدد دی.وی.دی بر روی پدهای دقت یا زبر) و بر روی پدهای رنگی نیز به ارتفاع یک عدد دی.وی.دی است.

کلیدهای “+FK 1” نیز از نوع “Huano” هستند که باز هم فضا را برای گیس و گیس‌کشی بین منتقدها به خوبی باز گذاشته است ! اما چند نکته را در با اطمینان خاطر می‌توان گفت :

۱. نسبت به کلیدهای “Omron” سفت تر هستند و باید برای فعال کردن آن‌ها انرژی بیشتری خرج کنید، یعنی محکم‌تر کلیک کنید و با سّر خوردن و اشاره انگشت بر روی کلیدها، فعال نمی‌شوند.

۲. سرعت کلیدها در برگشت نیز به دلیل سفت بودن آن‌ها، کمتر است و زمان بیشتری می‌برند تا به حالت اولیه برگردند. البته این زمان در حد چند میلی ثانیه است اما در بازی‌های “FPS” یا اول شخص، همین چند میلی ثانیه به کنترل بهتر نوع تیراندازی می‌کند. (می‌توانید نوع تیر زدن دوتایی، سه‌تایی یا دون زدن را با کلیک‌ها هماهنگ کنید و به قولی به شوتینگ خود سرعت و ریتم ببخشید که البته تمرین زیادی می‌برد). اما در بازی‌های “RTS” یا استراتژیک، کلیک‌های محکم‌تر و سرعت کمتر، گاهی مشکل ساز هستند، چون دیگر تعداد کلیک‌ها و سرعت آن‌ها اهمیت دارند و تقریبا ریتم و سرعت خاصی ندارند، پس باید به این فرم عادت کرد.

نرم افزار – Software

همانطور که احتمالا از عکس‌های “+FK 1” هم متوجه شده‌اید، بر روی این ماوس تنها پنج کلید (در اصل هفت کلید) وجود دارند که دنیایی از قابلیت‌های “Macro” مخصوص برای بازی‌های “RTS” یا استراتژیک را به شما ارائه نمی‌کنند اما اگر طرفدار و دوستدار بازی‌های “Moba” مانند بازی “Leauge of Legends” یا “Dota2” و به خصوص بازی‌های اول شخصی مانند “Cs:Go” هستید، با این بخش مشکلی نخواهید داشت.

چرا گفتم پنج کلید ؟ دلیل این حرف من، بلا استفاده ماندن دو کلید پس از تنظیم کردن ماوس برای خود (که بستگی به راست دست یا چپ دست بودن شما دارد)، است. کلیدهای کناری هم در سمت چپ و هم در سمت راست حضور دارند که باید یک سری از آن‌ها را غیر فعال کنید تا در زمان بازی یا کار کردن، انگشت کوچک شما با آن برخورد نکرده و فرمان اضافی را به کامپیوتر ارسال نکند. (مشکلی که با ماوس‌های گیمینگ کولر مَستِر بارها پیدا خواهید کرد)

ماوس گیمینگ دو دست زووی به اسم “+FK 1” از شرکت بنکیو، یک ماوس “Plug & Play” یا « پلاگ اند پلی » است به این معنی که هر وقت شما به یک “لَن پارتی” یا یک رویداد بزرگ و خارج از خانه خودتان بروید، نیازی به بردن سی.دی مخصوص یا دانلود کردن نرم‌افزار آن با گوشی و ریختن آن بر روی کامپیوتر را ندارید و اعصاب‌خوردی ندارد ! فقط “+FK 1” را به لپتاپ یا کامپیوتر وصل کنید و چند لحظه صبر کنید تا “بک لایت” لوگو روشن شود تا برای رقابت آماده شوید.

پروفایل‌های مخصوص هم برای شخصی‌سازی یا “Personalization” وجود ندارند که جای علامت تعجب هم ندارد. نداشتن کلیدهای اضافی و شلوغ، تنظیمات ساده به کمک کاتالوگ و راحت بودن ماوس برای بازی‌های اول شخص و “Moba”، برای سازندگان شرکت نیاز به پروفایل‌های ویژه گیمینگ را کمرنگ کرد.

وردیکت ! – Verdict

در کل، ماوس‌های زُوی توجه بسیاری از ورزشکاران الکترونیک و حرفه‌ای را به خود جلب کرده است، به گونه‌ای که تعدادی از بهترین پلیرها و بازیکن‌های رشته Counter Strike : Global Offensive این برند را برای استفاده در مسابقات انتخاب کرده‌اند و به آن اعتبار زیادی بخشیده‌اند. تجربه شخصی خودم در استفاده از ماوس‌های زُوی (مدل متفاوت‌تر ولی با طراحی بدنه تقریبا یکسان) به غیر از کوچکی و کم بودن کلیک‌های اضافی ماوس برای بعضی از بازی‌ها (مثل Starcraft یا World of Warcraft) مشکل خاص دیگری ندیدم و وزن بسیار پایین ماوس زووی، به قدری لذت‌بخش بود و کار راحت می‌کرد که قابل توصیف نیست. پس :

سفیدی‌ها! – Pros

  • وزن بسیار کم (تقریبا همه مدل‌های این سری و سری‌های دیگر زیر ۱۰۰ گرم هستند)
  • طراحی شیک و ساده (کامل سیاه و به سبک شیشه‌ای و فقط با یک لوگوی قرمز در انتهای بدنه)
  • گریپ فوق‌العاده برای تمامی سبک دست‌ها (نتیجه آزمایش بر روی کاربران مختلف)
  • کاربری راحت (تنظیم راحت دکمه‌های کناری، Plug & Play)
  • قیمت منطقی (در زمان نوشتن این مطلب نزدیک به ۷۰۰ تا یک میلیون تومان در بازار)

سیاهی‌ها! – Cons

با این که تمام ماوس سیاه است ! اما مشکلات آن :

  • بلا استفاده ماندن دو کلید کناری ! (با توجه به دو دست بودن ماوس، همزمان همه کلیدهای کناری کار نخواهند کرد)
  • نداشتن حافظه برای تنظیم پروفایل شخصی برای گیم‌ها و سبک‌های مختلف
  • نداشتن وزنه‌های مخصوص برای سنگین‌تر کردن ماوس (اگر کسی وزن بیشتر دوست دارد)
  • کاربردی نبودن برای بازی‌های R.P.G یا R.T.S حرفه‌ای مانند Starcraft یا World of Warcraft به دلیل دکمه‌های کم و نداشتن گزینه شخصی‌سازی (Personalization) کلیک‌ها

ممنون که تا آخر این متن را وقت گذاشتید و خواندید !
به من بگید که برای مطلب بعدی، چه ابزار گیمینگ را دوست دارید که نقد کنم. اگر هم مشکلی با خود شخص بنده داشتید، هم در قسمت کامنت‌ها و هم در سوشال مدیا به روم بیارید. قول میدم که نخونم. D:

منبع: علی حبییبی ( Biggie )

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این چت‌بات در حالت آزمایشی هست، درصورت عدم دریافت پاسخ صحیح، از سایر روش‌های پشتبانی استفاده نمایید.

    منو اصلی