خاموشی سرور‌های اپکس لجندز موبایل

خداحافظی با اپکس موبایل قبل از جشن تولد یک سالگی!

ظاهرا خبر‌های بد کمپانی EA تمامی ندارد، از تاخیر عناوین تا کنسل شدن بازی‌های در دست ساخت و حالا خاموشی سرور‌های نسخه موبایل بازی اپکس لجندز در تاریخ یکم می ماه ۲۰۲۳، آن هم زمانی که از زمان انتشار آن حتی یک سال هم نگذشته است. اپکس لنجدز موبایل در سال گذشته برای پلتفرم موبایل یعنی اندروید و iOS منتشر گردید، اما شب گذشته EA به طور رسمی اعلام کرد که سرور‌های این بازی برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد، و البته بازیکنان قرار نیست مبلغی که برای خرید کوین و یا لجند‌ها خرج کرده‌اند را پس بگیرند. این به جای خود، نسخه موبایل بازی بتلفیلد (Battlefield Mobile) نیز کنسل شده و حتی استدویو که بر روی این عنوان کار میکرده است به زودی منحل خواهد شد.

«هدف ما ایجاد بازی‌هایی بوده است که با گذر زمان برای طرفداران جذاب بماند.» این گفته ریسپان در رابطه با این تصمیم است. با اینکه بازی اپکس لجندز موبایل یک شروع قدرت‌مند را داشته است، اما طبق گفته ریسپاون تنها با گذشت مدتی، این بازی از همه نظر افت داشته است و همین دلیل طبق تصمیم گرفته شده، قرار است که چند ماه پیش‌رو آخرین روز‌های باقی مانده از عمر این بازی باشد. نسخه موبایل اپکس لجندز هم‌اکنون از فروشگاه‌هایی مانند اپ استور (App Store) و حتی گوگل پلی (Google) از دسترس خارج شده است و دیگر قادر به دریافت نخواهد بود.

از طرف دیگر بازی جدید سری Star Wars Jedi به مدت ۶ هفته تاخیر خورده است و نسخه موبایل بازی بتلفیلد، همانطور که در ابتدا گفتیم کنسل شده است. ظاهرا EA برنامه‌های ویژه‌ای برای سری بتلفیلد دارد و تصمیم گرفت است که برای پشتیبانی بهتر از این عنوان ساخت نسخه موبایل آن را که برای اولین بار در پاییز سال ۲۰۲۱ روند توسعه آن آغاز شده بود لغو کند. پشتیبانی از بازی Battlefield 2042 نیز همچنان ادامه خواهد داشت و به طور خلاصه، نسخه موبایلی برای بتلفیلد در کار نخواهد بود.

یکی دیگر از اخباری که بد نیست نگاهی به آن داشته باشیم، خاموشی سرور‌های بازی بتل رویال Rumbleverse در همین ماه می‌باشد. با اینکه عناوین محبوبی مانند فورتنایت، پابجی و حتی نسخه کنسول اپکس لجندز همچنان با قدرت ادامه می‌دهند، اما به نظر می‌رسد که سبک بتل رویال کمی از محبوبیت‌های خودش را از دست داده است، نظر شما در این رابطه چیست؟

2 دیدگاه

  1. اتفاقا بتل رویال همچنان طرفدار داره، منتها EA کلا خسیس و پول طلبه، به اصطلاح greedy هست هرچی که پول هنگفت ازش درنیاره رو از بین می‌بره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این چت‌بات در حالت آزمایشی هست، درصورت عدم دریافت پاسخ صحیح، از سایر روش‌های پشتبانی استفاده نمایید.

منو اصلی